11 Ekim 2010 Pazartesi

DNN StarterKit Nasıl Kurulur?

DotNetNuke'ü kurmak için kullanabileceğiniz çeşitli paketler var. Bunlar arasında Install paketi, Source paketi ve Starter Kit paketleri yer alıyor. Dilerseniz DotNetNuke'ü Microsoft'un geliştirdiği Web Platform Installer aracı ile de kurabilirsiniz.

Ben kurulumlarımda daha çok Install paketini tercih ediyorum. Ancak bu yazımda Starter Kit ile DotNetNuke'ye başlangıç yapmak isteyenlere yardımcı olmayı amaçladım.

Başka platfomlarda olduğu gibi kopyala-yapıştır yapmak yerine doğrudan sizi kaynağa yönlendireceğim. Böylece kurulum yazısını hazırlayan arkadaşa sorularınızı da iletebilirsiniz. Bu özel rehberi hazırlayan Esra Öncü'ye teşekkür ediyorum. Esra yazısında DotNetNuke Starter Kit kurulumu için gerekli olan malzemeler ile başlamış ve daha sonra adım adım nasıl ilerlemek gerektiğini resimlerle anlatmış.

Ufak tefek iyileştirmeler de yapılırsa Starter Kit kurulumları için bu rehberin baz alınabileceğini düşünüyorum.

Bu arada küçük bir düzeltme yapalım. DNN'i MYSQL veritabanı ile kullanmak mümkün, ancak bileşenlerin büyük bölümü düzgün çalışmayacak ve yeni bileşen ekleme olanağı da son derece kısıtlı olacaktır.