11 Nisan 2010 Pazar

Stored procedure 'dbo.Map_GetMaps' doesn't exist

Bu gece DotNetNuke 5.3.1 ile geliştirdiğim kurumsal bir portalda Map modülünü kullanarak şirketin adresini portal üzerinde görsel olarak göstermeyi planlıyordum. Ne var ki, Map bileşeninin kurulumunu ilk denememde başarılı bir şekilde tamamlayamadım.

Host > Bileşenler menüsünden Kullanılabilir Bileşenler altında yer alan Map modülünü kurmak için işaretledikten sonra kurulumu başlattım. Ancak bir süre sonra hata mesajıyla karşılaştım.

Object reference not set to an instance of an object.

Bir programcı için bu hata kodu fazla yabancılık çekmediğimiz bir kod olsa gerek, öyle değil mi :)

Modül ile ilgili denemelerime devam ediyorum, eğer tahmin ettiğim gibi düzeltilemeyen bir sorun ise Bug Tracker'dan rapor etmem gerekebilir.

Ekleme:

Saat sabaha karşı 3 ve ben çalışmaya devam ediyorum :) Modülün kurulumunda bir sıkıntı old. düşünüp bu sıkıntıyı daha iyi anlamak için bir test sayfasına modülü eklemeye karar verdim. Map modülü sayfaya başarılı bir şekilde eklendi, bir ümit çalışır mı diye düşündüm ama daha önceki tecrübelerim bir sonraki yapılandırma menüsünde muhakkak bir sorunla karşılacağımı söylüyordu.

Ve... Yanılmadım. Aşağıdaki hata kodunu aldım.


Stored procedure 'dbo.Map_GetMaps' doesn't exist

Google'da kısa bir arama yaptım ve karşıma aşağıdaki sonuç çıktı.

Stored procedure 'dbo.Map_GetMaps' doesn't exist

Kevin sağolsun, soruyu soran arkadaşa sadece hangi sürümü kullandığını sormuş. Aslında haksız da sayılmaz. Neyse, ben olaya başka bir boyut katıp, "belki işe yarar" diye düşündüğüm bir yöntemi denemeye karar verdim.

Google Maps modülü paketini zip dosyasından çıkardım ve içindeki üç adet SQL dataprovider dosyasının içeriğini not defteri ile açtım. Oradan kesip Host > SQL penceresinden Kod Çalıştır'ı işaretledikten sonra İliştir'e tıklayarak sorguları gerçekleştirdim.

Ve... Bingo!!!!

En azından modülün ana yapılandırma menüsüne şimdi ulaşabiliyorum.

Google Map modülü ile ilgili maceralarımı anlatmaya devam edeceğim. Çözümü buradaki arkadaşlarla da paylaşalım da yararlansınlar :)