5 Nisan 2010 Pazartesi

Platform ve Modül Güncellemeleri için Çalışma

Bugün epeydir fırsat bulamadığım DotNetNuke çalışmalarına kaldığım yerden devam ediyorum. Öncelikle DotNetNuke Kullanıcı Topluluğu için hazırladığım sitenin altyapısını DotNetNuke 5.2.2 sürümünden DotNetNuke 5.3.1'e yükseltdim.

Sürüm yükseltme işlemi sorunsuz bir şekilde gerçekleşti. DotNetNuke 4.6.2 sürümünden bu yana Upgrade süreci çok rahat oluyor. Bunda XMLMerge (kod birleştirme) tekniğinin çok büyük katkısı var.

Çekirdek platformda gerçekleştirdiğim güncellemelerden sonra, bu çekirdeğe entegre olan diğer modüllerin (şimdilik büyük bir bölümünü kullanmasam da) update paketlerinin mevcut olup olmadığını kontrol ettim.

Kontrollerim sırasında News Articles modülünün yeni bir sürümünün (ki bu yeni sürüme ait güncellemeyi kişisel blogda daha önce uygulamıştım) mevcut olduğunu görüp hemen update paketini indirdim.

Update süreci görünürde sancısız bir şekilde tamamlansa da arkaplanda ters giden birşeyler olmuş. Sisteme yeni bir yazı eklemeye çalıştığımda, garip bir şekilde Error Definition Msg kod adıyla bir hata mesajı aldım.

Be arkadaş, hata tanımlaması diyorsun ama yanında ne bir kod ne de kullanıcı dostu bir mesaj veriyorsun.

Öyle ya da böyle bu sorunu da çözdükten sonra (detayları yarın sabah fırından çıkacak yeni makalede bulacaksınız) kontrollerime devam edebilirim.

Ola ki sitede bir tuhaflık görüne, biline ki bu sorun benim çalışmalarımda kullandığım yöntemlerden ve bu yöntemlerin sonuçlarından kaynaklanabilitesi anlaşıla :)