20 Mayıs 2010 Perşembe

Timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding

Bugün öğleden sonra not defterime yazı eklemek üzere sayfayı açmaya çalıştığımda başlıkta da belirttiğim şu hata ile karşılaştım:

Timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding

Sunucunun gelen isteğe yanıt veremeden sürenin zaman aşımına uğradığını ya da sunucunun yanıt vermediğini belirten bir hata olduğunu öğrendikten sonra bu hatanın nedenlerini araştırmaya başladım.

Help me My Website is Dying diyen bir DNN kullanıcısının DotNetNuke forumlarında açtığı bu konuyu inceledikten sonra acaba benim karşılaştığım hata da "benzer bir nedenden kaynaklanır mı?" diye düşünmeye başladım. İlginçtir, aynı sunucudaki tüm sitelerim bu hata ile ziyaretçileri karşılıyor ve açılmıyordu. Zor çözümlerle uğraşmadan önce kolay ve işe yarayabileceğini düşündüğüm bir yöntemi uyguladım. Ne olduğunu merak mı ediyorsunuz?

Sunucuyu yeniden başlatmak, tabii ki :)

Sunucuyu yeniden başlattıktan sonra, sorun yok gibi görünüyordu. Ancak, iyice emin olmak için Olay Günlüğü'nü (Event Viewer) incelemem gerekiyor.
Detayları daha sonra paylaşacağım.